dijous, 18 de juny del 2009

JClic

Fa molts anys que es debat si l'ordinador pot ser una bona eina perquè els infants aprenguin. Avui dia, l'ús dels ordinadors està a l'ordre del dia, tant és així que fins hi tot ha arribat a les aules.
El JClic és un conjunt d'aplicacions informàtiques que permet al mestre crear diverses activitats educatives per tal de que els infants aprenguin.
Així doncs, podem veure que el JClic utilitza la metàfora de l'ordinador com a tutor. És a dir, l'ordinador tutoritza el procés d'ensenyament- aprenentatge realitzat per l'alumnat. Tot això es podrà entendre millor si establim un paral·lelisme entre aquest i el model tradicional:
El model tradicional d'ensenyament- aprenentatge està basat en la relació mestre-alumne, on el mestre és qui inicia el procés d'ensenyament, l'alumne dóna una resposta a aquest ensenyament (és a dir, fa un aprenentatge) i finalment el mestre fa una avaluació del procés d'ensenyament-aprenentatge.
Seguint aquest model, molts són els que pensen que aquest procés també el pot reproduir i/o realitzar un ordinador. Per exemple, l'ordinador seria qui inicia l'ensenyament, l'alumne respodria i, finalment, l'ordinador seria qui avaluaria.
Dit això, hem de tenir en compte que el JClic està format per diverses aplicacions com en són el JClic applet, el JClic player, el JClic reports i el JClic Author. Aquest últim és un dels més important ja que és l'eina que ens permet crear les activitats educatives dirigides als infants com els trencaclosques, les sopes de lletres, els mots encreuats, activitats de text o d'associacions.
així doncs, el JClic ens pot ser una eina molt útil perquè els alumnes aprenguin, però hem de tenir en compte que un ordinador, si bé pot realizar certes tasques del docent, mai podrà orientar a l'alumne sobre els seus problemes, incidir en ells o potenciar-los com ho fa un mestre, així com tampoc pot establir un vincle afectiu amb l'alumne ni resoldre problemes emotius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada